(ENS) Agnieszka Kampka, Debata publiczna. Zmiany społecznych norm komunikacji

Dostępność: na wyczerpaniu
Cena w innych sklepach: 50,00 zł
ilość szt.
dodaj do przechowalni

Opis

Debata publiczna to dzisiaj temat palący, budzący żywe emocje. Kontrowersje wywołuje zwłaszcza jakość debaty publicznej oraz kwestie jej dopuszczalnych reguł. Widoczny jest rozdźwięk pomiędzy społecznymi oczekiwaniami wobec debaty a jej codzienną praktyką.

Z perspektywy socjologii,retoryki oraz nauk o komunikacji Agnieszka Kampka określa, czym jest debata publiczna, w jakich przestrzeniach się toczy i kim są jej uczestnicy. Autorka analizuje różne typy debat (przedwyborcze,parlamentarne, konkursowe, filozoficzne), ich funkcje i cele oraz odpowiednio odmienne reguły i zasady,podejmuje więc problematykę ważną zarówno dla funkcjonowania współczesnej demokracji,jak i społeczeństwa obywatelskiego.

Analiza przemian w mediach oraz wizualności współczesnej kultury prowadzi do diagnozy obecnego stanu debaty publicznej. Powszechnie krytykowany dziś język debaty może być jedynie powierzchownym przejawem głębokich konfliktów dotyczących postaw uczestników debaty oraz cenionych przez nich wartości.Czy obserwujemy zatem upadek debaty publicznej, czy może raczej dostosowanie jej do reguł medialnej komunikacji? Czy sednem debaty może być słuchanie a argumentem obraz?

Książka napisana jest klarownym językiem. Zainteresuje licznych humanistów – głównie socjologów, kulturoznawców, filozofów. Stanie się też zapewne inspirująca lekturą dla dziennikarzy i parlamentarzystów oraz szerokiego grona osób zainteresowanych publicznym dyskursem. 

Seria: Visiae mundi 9

Rok wydania: 2014
Wydanie pierwsze 
Format 135x220 mm
Liczba stron: 240
Oprawa twarda
ISBN 978-83-64840-00-5
Cena katalogowa 50 zł
Projekt okładki i stron tytułowych: Ireneusz Sakowski

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl