Hans Joas, Powstawanie wartości PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Dostępność: brak towaru
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 28,00 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
28.00
Cena w innych sklepach: 48,50 zł
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Przełożył Michał Kaczmarczyk

Czym właściwie jest wartość oraz na czym polega relacja między wartościami a przywiązaniem do wartości? Czy pojęcie wartości jest pojęciem filozoficznym w ogóle możliwym dziś jeszcze do zaakceptowania, czy też może publiczna dyskusja o wartościach jest beznadziejnie staromodna i nieadekwatna do stanu współczesnej świadomości filozoficznej? Czy pojęcie wartości może nadal pozostawać jednym z kluczowych pojęć nauk społecznych, skoro rozpoznane zostały trudności z jego operacjonalizacją na użytek badań empirycznych? Może byłoby lepiej zastąpić je innymi pojęciami, bardziej odpowiadającymi procedurom różnych kierunków badawczych, choćby takimi, jak: „postawa”, „praktyka” albo „kultura”? Na czym polega właściwie relacja między wartościami a normami, kategoriami używanymi często w taki sposób, jak gdyby były znaczeniowo równoważne?

Dla każdego, kto tym pytaniom poświęci nieco uwagi, jest oczywiste, że nie sposób na nie satysfakcjonująco odpowiedzieć pozostając w obrębie jednej dyscypliny. Hans Joas jest doskonale tego świadom i w poszukiwaniu odpowiedzi intelektualną inspirację znajduje zarówno u twórców socjologii, Émile’a Durkheima, George’a Herberta Meada i Georga Simmla, jak i u najwybitniejszych filozofów, którzy odcisnęli piętno na współczesnej myśli społecznej: Friedricha Nietzschego, Williama Jamesa, Maksa Schellera, Johna Deweya i Charlesa Tylora.

Seria: BIBLIOTEKA MYŚLI SOCJOLOGICZNEJ, nr 7

Rok wydania: 2009
Wydanie pierwsze
Format  130x208 mm
Liczba stron: 320
Oprawa twarda
ISBN 978-83-7459-064-8
Cena  katalogowa 48,50 zł
Projekt okładki i stron tytułowych: Ireneusz Sakowski

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl