PRODUKT NIEDOSTĘPNY Nathalie Heinich, Socjologia sztuki

Dostępność: brak towaru
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 23,00 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
23.00
Cena w innych sklepach: 30,00 zł
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Przełożyła Agnieszka Karpowicz

Znakomita orientacja w dorobku dyscypliny, wsparta poważnym własnym w tym dorobku udziałem, pozwoliła autorce na opracowanie syntetycznej, informacyjno-podręcznikowej opowieści o socjologii sztuki: o jej narodzinach i początkach, o jej późniejszym rozwoju i o jej stanie obecnym.

Na wstępie autorka kreśli dzieje dyscypliny. Wyróżnia w tych dziejach cztery fazy: w pierwszej, jeszcze „przedhistorycznej”, do ukształtowania się socjologii sztuki najpoważniej przyczyniły się dwie dziedziny: socjologia i kulturoznawstwo historyczne; w drugiej istotne były zwłaszcza osiągnięcia tzw. socjologicznej estetyki; w trzeciej doszła do głosu przede wszystkim społeczna historia instytucji artystycznych; w czwartej nowością było odwołanie się socjologów sztuki do empirycznych metod badawczych. Następnie autorka, już w trybie narracji systematycznej, rysuje stan obecny socjologii sztuki. Zaczyna od omówienia współczesnej estetyki recepcji. Z kolei charakteryzuje sferę „mediacji” między sztuką i jej odbiorcami, istotne znaczenie przypisując badaniom nad doniosłą pośredniczącą rolą wyróżnionych osób i specyficznych instytucji artystycznych. Zarysowane w tych dwu fragmentach tło pozwala autorce przejść do charakterystyki socjologicznych badań nad produkcją artystyczną, w tym zwłaszcza badań Pieere’a Bourdieu. Autorka omawia współczesne socjologiczne badania nad samym dziełem sztuki, nad społecznym uwarunkowaniem jego specyfiki, granic i zmienności. Książkę kończy rozdział podsumowujący refleksję nad obecnym statusem socjologii sztuki i nad jej prawdopodobnymi perspektywami: jako dyscypliny swoistej, względnie autonomicznej, coraz bardziej świadomej swoich powinności.

 

Seria DISCIPLINAE

 
Rok wydania: 2010
Wydanie pierwsze
Format
130x210 mm
Liczba stron: 160
Oprawa twarda
ISBN 978-83-7459-096-9
Cena  katalogowa 30 zł
Projekt okładki i stron tytułowych: Ireneusz Sakowski

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl