Raymond Boudon, Efekt odwrócenia. Niezamierzone skutki działań społecznych PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Dostępność: brak towaru
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 28,00 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna:

28.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
Cena w innych sklepach: 48,50 zł
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Przełożyła Agnieszka Karpowicz
 
Nie sposób w pełni wyjaśnić zjawisk społecznych, nie biorąc pod uwagę indywidualnych działań jednostek, ich wewnętrznej i swoistej logiki i dynamiki.
 
Głównym wątkiem książki Raymonda Boudona są niezamierzone skutki działań ludzkich, efekt odwrócenia, a więc sytuacje, w których działania indywidualnych aktorów, kierujących się racjonalnymi motywami i przesłankami, prowadzą do skutków przez nich nie zamierzonych, nieprzewidzianych, nie planowanych, niekiedy wręcz przeciwstawnych i niepożądanych.
 
Efekt odwrócenia to indywidualne i zbiorowe skutki, które wynikają z zestawienia zachowań jednostkowych, chociaż nie są wpisane w cele i dążenia osób działających. Jednostki mogą osiągać cel, do jakiego w istocie dążyły, ale w tym samym czasie muszą znosić nieprzyjemności, których nie chciały; mogą nie tylko osiągnąć upragniony cel, ale też jednocześnie uzyskać korzyści, do jakich nie dążyły; mogą osiągnąć swoje cele indywidualne, ale równolegle wytwarzać zjawiska niekorzystne dla zbiorowości lub przeciwnie, tworzyć dobra zbiorowe, do których wytworzenia nie dążyły w sposób świadomy. Jednostki mogą także nie osiągać narzuconych sobie celów mimo użycia najlepszych ku temu środków.
 
Seria BIBLIOTEKA MYŚLI SOCJOLOGICZNEJ, nr 5
 
Rok wydania: 2008
Wydanie pierwsze
Format 130x208 mm
Liczba stron: 328
Oprawa twarda
ISBN 978-83-7459-065-5
Cena  katalogowa 48,50 zł
Projekt okładki i stron tytułowych: Ireneusz Sakowski

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl