Zebrane tu teksty stanowią próby podjęte w imię filozoficznej obrony rozumu - niewczesne w dobie, gdy krytyka rozumu jest wszechobecna, a jej radykalizmu nie sposób przelicytować. Także powiązanie rozumu i wolności, jakie niegdyś ustanowiło oświecenie. dawno utraciło swój blask: dziś trzeba niejako przekroczyć próg wstydu, aby jeszcze w ogóle wymawiać słowo oświecenie. Tę sytuację można by określić jako kryzys animal rationale. Istota rozumna stała się czczą gadaniną, niemal nikt się z nią już nie utożsamia, "rozum" bowiem. dawny tytuł człowieka do chwały, dziś zdaje się być obrócony w znamię jego globalnej winy i zaślepienia...
fragment Przedmowy
Seria: Terminus, tom 25
Rok wydania: 2001
Wydanie pierwsze
Format 130 x 205 mm
Liczba stron: 372
Oprawa twarda
ISBN 83-88164-41-4
Cena katalogowa 48 zł
Projekt okładki i stron tytułowych: Magdalena Maria Gozdek
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Kraj wysyłki:
Opinie o produkcie (0)
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Dane wykorzystywane przez dostawcę oprogramowania sklepu - Shoper S.A. Na ich podstawie dokonywane są analizy, związane z rozwojem oprogramowania, oraz mierzona jest skuteczność kampanii reklamowych. Nie są łączone z innymi informacjami, podawanymi podczas rejestracji i składania zamówienia. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.