Julius Lukasiewicz, Rue Lukasiewicz, Glimpses of a Life
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
RUE LUKASIEWICZ to opowieść o długiej dziewięćdziesięcioletniej drodze życia Juliusza Łukasiewicza, o ulicy, którą szedł w pięciu krajach, w Europie i Ameryce, którą wytyczyły jego różnorodne zainteresowania. Dziennikarz, inżynier – specjalista aerodynamiki szybkości naddźwiękowych, krytyk przestarzałych amerykańskich kolei, badacz problemów cywilizacji przemysłowej, działacz na rzecz niepodległości Polski, projektant, architekt-amator, także – coraz bardziej uznawany – artysta-fotografik. Publicysta, redaktor i autor; RUE LUKASIEWICZ jest jego piątą książką.
Poglądy Łukasiewicza na wiele kontrowersyjnych zagadnień - naddźwiękowe samoloty pasażerskie, wykorzystywanie ludzi do eksploracji kosmosu, wodór i wiatr jako źródła energii, administracja uniwersytetami, religia, rola Sowietów w drugiej wojnie światowej, Powstanie Warszawskie, „wojna z terrorem” i wiele innych - są rzetelnie udokumentowane i nie obciążone „polityczną poprawnością”.
Książka składa się z 16 rozdziałów, z których każdy przedstawia jedną spośród wielu form aktywności czy zainteresowań autora. Obok słów równorzędną rolę pełnią liczne zdjęcia i ilustracje, w znacznej części wykonane przez samego autora i przez niego niezwykle starannie rozmieszczone w tekście tak, by czytelnik bez trudu widział to, o czym czyta.
„[...] książka Łukasiewicza wyróżnia się precyzją analizy i powściągliwością trafnej diagnozy. Autor jest uczonym i menedżerem o niezrównanej erudycji, lecz także obserwatorem wrażliwym i uczciwym humanistą, co pozwala mu uniknąć pułapek łatwizny i nieodpowiedzialności. [...] Nie szukajcie Państwo w książce Łukasiewicza ani rozrywki, ani łatwego optymizmu. Przenikliwość nie rozwesela umysłu, lecz go rozjaśnia” – pisał krytyk Eksplozji Ignorancji, książki Łukasiewicza wydanej w 1994 r. To samo można powiedzieć o RUE LUKASIEWICZ.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.