Opcje przeglądania
Cena
  • od
    do

Socjologia

Franciszek Stefczyk, Oszczędność, praca, solidarność. Wybór pism PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Franciszek Stefczyk,  Oszczędność, praca, solidarność. Wybór pism PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Franciszek Stefczyk, Oszczędność, praca, solidarność. Wybór pism PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Wybór, wprowadzenie i redakcja naukowa Remigiusz Okraska

Wybór pism Franciszka Stefczyka to pierwszy w historii zbiór jego tekstów z lat 1890-1925.Dotyczą one spółdzielczości oszczędnościowo-kredytowej, kooperacji w rolnictwie, dziejów polskiej spółdzielczości oraz Spółdzielczego Instytutu Naukowego.

Dostępność: brak towaru

Cena:

25,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Georg Simmel, Pisma socjologiczne PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Georg Simmel, Pisma socjologiczne PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Georg Simmel, Pisma socjologiczne PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Wybór, opracowanie i wprowadzenie Heinz-Jürgen Dahme i Ottheim Rammsted,

wstęp do wydania polskiego Jerzy Szacki, przełożyła Małgorzata Łukasiewicz

Niniejszy zbiór tekstów ma udostępnić szerszej publiczności socjologiczne dzieło Simmla. Wybór uwzględnia nieznane teksty z kręgu prac socjologicznych, ale stara się też – przedstawiając teksty już znane – pokazać Simmla-teoretyka społeczeństwa, tak jak się przedstawia w pracach z teorii społecznego zróżnicowania i analizach nowoczesności.

Dostępność: brak towaru

Cena:

26,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Gość w dom. Studenci z krajów Trzeciego Świata w Polsce PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Gość w dom. Studenci z krajów Trzeciego Świata w Polsce PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Gość w dom. Studenci z krajów Trzeciego Świata w Polsce PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Redakcja naukowa Ewa Nowicka i Sławomir Łodziński

Podział na swoich i obcych jest jedną z zasadniczych cech świata społecznego. Spotykamy się z nim nieustannie w życiu codziennym. Rozróżnienie rozmaitych stopni i odcieni poczucia swojskości i obcości stanowi podstawę orientacji jednostki w społeczeństwie.

Dostępność: brak towaru

Cena:

8,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Grażyna Woroniecka, Działanie polityczne. Próba socjologii interpretatywnej PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Grażyna Woroniecka, Działanie polityczne. Próba socjologii interpretatywnej  PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Grażyna Woroniecka, Działanie polityczne. Próba socjologii interpretatywnej PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Znakomite ujęcie dynamiki władzy w kategoriach interpersonalnych relacji w wymiarze lokalnym. Lekcja poglądowa badania jakościowego. Można ten tekst potraktować jako przykład dobrego warsztatu jakościowego tout court albo jako ilustrację istoty i zalet metodologii ugruntowanej w myśleniu interpretatywnym.

Dostępność: brak towaru

Cena:

19,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Grażyna Woroniecka, Interakcja symboliczna a hermeneutyczna kategoria przed-rozumienia PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Grażyna Woroniecka, Interakcja symboliczna a hermeneutyczna kategoria przed-rozumienia  PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Grażyna Woroniecka, Interakcja symboliczna a hermeneutyczna kategoria przed-rozumienia PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Wątkiem, który najsilniej wiąże hermeneutykę z interakcją symboliczną, jest koncepcja uprzedzeń, synonimicznie określanych jako przed-sądy, przesądy oraz przed-rozumienie.

Dostępność: brak towaru

Cena:

12,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Guillaume Erner, Kozioł ofiarny? Genealogia modelu wyjaśniającego antysemityzm - PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Guillaume Erner,  Kozioł ofiarny? Genealogia modelu wyjaśniającego antysemityzm  - PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Guillaume Erner, Kozioł ofiarny? Genealogia modelu wyjaśniającego antysemityzm - PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Przełożyła Ewa Burska

Teoria kozła ofiarnego, mająca wyjaśniać przyczyny antysemityzmu, to w rzeczywistości obrona katów. Usprawiedliwia przestępców, uznając ich za ofiary popędu, nad którym nie panują. Do teorii kozła ofiarnego odwoływali się wielcy uczeni. Żydzi mieli służyć jako ofiary przebłagalne, ponieważ różnią się od swoich prześladowców. Nie zgadza się z tym Erner. twierdząc, że ta różnica nie jest przyczyną nienawiści, lecz jej skutkiem.

 

 

 

 

Dostępność: brak towaru

Cena:

33,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Hans Joas, Powstawanie wartości PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Hans Joas, Powstawanie wartości PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Hans Joas, Powstawanie wartości PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Przełożył Michał Kaczmarczyk

Czym właściwie jest wartość oraz na czym polega relacja między wartościami a przywiązaniem do wartości? Czy pojęcie wartości jest pojęciem filozoficznym w ogóle możliwym dziś jeszcze do zaakceptowania, czy też może publiczna dyskusja o wartościach jest beznadziejnie staromodna i nieadekwatna do stanu współczesnej świadomości filozoficznej?

Dostępność: brak towaru

Cena:

28,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Henryk Banaszak i Leszek Rowicki, Pamięć, wiedza, wyobraźnia PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Henryk Banaszak i Leszek Rowicki, Pamięć, wiedza, wyobraźnia PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Henryk Banaszak i Leszek Rowicki, Pamięć, wiedza, wyobraźnia PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Autorzy interesowali się uwarunkowaniami świadomości politycznej młodzieży w różnych fazach socjalizacji jednostki. Przede wszystkim uwzględnili charakterystyki tych życiowych okoliczności i tych cech osobowościowych respondenta, które są skutkiem funkcjonowania jednostki w okresie wczesnej młodości w rodzinie, a potem w szkole i pracy.

Dostępność: brak towaru

Cena:

18,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Howard Schuman, Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych

Howard Schuman, Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych
Howard Schuman, Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych

Przełożyła Agata Grabowska, redakcja naukowa Antoni Sułek

Najsłabszym punktem badań przy użyciu metody sondażowej jest trafne określenie znaczenia udzielonych przez badanych odpowiedzi. Kwestia ta dotyczy zwłaszcza komunikacji publicznej – nacisk kładzie się tam na procenty odpowiedzi, a ich znaczenie często pozostaje niewypowiedziane, niejasne i trudne do uchwycenia.

Dostępność: na wyczerpaniu

Cena:

31,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Hubert Czachowski, Cuda, wizjonerzy i pielgrzymi. Studium religijności mirakularnej końca XX wieku w Polsce PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Hubert Czachowski, Cuda, wizjonerzy i pielgrzymi. Studium religijności mirakularnej końca XX wieku w Polsce  PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Hubert Czachowski, Cuda, wizjonerzy i pielgrzymi. Studium religijności mirakularnej końca XX wieku w Polsce PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Książka podejmuje problematykę dzisiejszej religijności społeczeństwa polskiego na przykładach objawień Matki Boskiej w dwu miejscowościach województwa kujawsko-pomorskiego, Radominie i Okoninie, w końcu ubiegłego wieku.Całość (łącznie z fotografiami) daje bogaty, barwny, cenny poznawczo obraz mało znanego zjawiska religijności mirakularnej nie tylko w wymiarze społeczno-kulturowym, ale i w życiu wewnętrznym pojedynczego człowieka.

Dostępność: na wyczerpaniu

Cena:

17,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Instytucje: konflikty i dysfunkcje

Instytucje: konflikty i dysfunkcje
Instytucje: konflikty i dysfunkcje

Redakcja naukowa Maria Jarosz

Trudno przecenić wagę instytucji w obszarze współczesnego państwa, które powinno gwarantować rządy prawa, wolność jednostki, reprezentację społeczeństwa, zwłaszcza parlamentarną, ochronę własności prywatnej itd. Tymczasem polskie instytucje funkcjonują w sposób daleki od ideału, co więcej, ich dysfunkcjonalność rośnie.

Dostępność: średnia ilość

Cena:

25,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Izabela Franckiewicz-Olczak, Sztuka interaktywna. Społeczny kontekst odbioru. Perspektywy Ervinga Goffmana a nowe media PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Izabela Franckiewicz-Olczak, Sztuka interaktywna.  Społeczny kontekst odbioru. Perspektywy Ervinga Goffmana a nowe media PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Izabela Franckiewicz-Olczak, Sztuka interaktywna. Społeczny kontekst odbioru. Perspektywy Ervinga Goffmana a nowe media PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Książka traktuje o sztuce interaktywnej widzianej z perspektywy socjologicznej, przedstawia sposoby przejawiania się dzieł, bada warunki ich odbioru, choć w przypadku tej sztuki „odbiór staje się tożsamy z interakcją”.

Dostępność: brak towaru

Cena:

26,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Janusz Mariański, Religia w społeczeństwie ponowoczesnym. Studium socjologiczne PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Janusz Mariański, Religia w społeczeństwie ponowoczesnym. Studium socjologiczne   PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Janusz Mariański, Religia w społeczeństwie ponowoczesnym. Studium socjologiczne PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Coraz więcej ludzi współczesnych, postawionych wobec alternatywy ,,religijność kościelna albo niereligijność” decyduje się na trzecią drogę, a mianowicie, na religijność pozakościelną, będącą ,,pluralistyczną i nieciągłą trajektorią biografii”. Poza Kościołami rozwijają się różne formy duchowości (,,nie jestem religijny, ale poszukuję duchowości”).

Dostępność: brak towaru

Cena:

23,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Janusz Mucha, Codzienność i odświętność. Polonia w South Band PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Janusz Mucha, Codzienność i odświętność. Polonia w South Band PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Janusz Mucha, Codzienność i odświętność. Polonia w South Band PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Przedmiotem tej pracy są etniczne aspekty życia codziennego i etniczne aspekty odświętności jednej, niewielkiej zbiorowości polonijnej w South Bend w stanie Indiana w USA.

Dostępność: brak towaru

Cena:

9,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Jean-Claude Kaufmann, Ego. Socjologia jednostki. Inna wizja człowieka i konstrukcji podmiotu PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Jean-Claude Kaufmann, Ego. Socjologia jednostki. Inna wizja człowieka i konstrukcji podmiotu PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Jean-Claude Kaufmann, Ego. Socjologia jednostki. Inna wizja człowieka i konstrukcji podmiotu PRODUKT NIEDOSTĘPNY

Przełożył Krzysztof Wakar

Zagadnienie jednostki stanowi coś w rodzaju czarnej dziury w socjologii. Pomijanie tego problemu tworzy warunki, w których dochodzi do jałowego starcia między różnymi szkołami, i sprawia, że próby analizy konkretnych powiązań są zdane na niepowodzenie.

Dostępność: brak towaru

Cena:

23,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Jean-Claude Kaufmann, Kiedy Ja jest innym Dlaczego i jak coś się w nas zmienia

Jean-Claude Kaufmann, Kiedy Ja jest innym Dlaczego i jak coś się w nas zmienia
Jean-Claude Kaufmann, Kiedy Ja jest innym Dlaczego i jak coś się w nas zmienia

Przełożyła Alina Kapciak

Zainteresowania Kaufmanna są wyraźnie sprecyzowane: można je nazwać mikrosocjologią, socjologią jednostki, a także socjologią diady, czyli pary, i tego, co dzieje się między ludźmi – zwłaszcza między dwojgiem ludzi.

Dostępność: średnia ilość

Cena:

28,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.

Jean-Claude Kaufmann, Niezwykła historia szczęśliwej miłości

Jean-Claude Kaufmann, Niezwykła historia szczęśliwej miłości
Jean-Claude Kaufmann, Niezwykła historia szczęśliwej miłości

Przełożyła Alina Kapciak

Śledząc zmienne losy miłości, Kaufmann daje nam oryginalny i wręcz ekscytujący, niezwykle erudycyjny wgląd w przemiany kultury w ogóle, przede wszystkim europejskiej, ale nie tylko.

Dostępność: średnia ilość

Cena:

24,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl