Producent
Cena
-
od
do
(ENS) Anne Friedberg, Wirtualne okno. Od Albertiego do microsoftu
Przełożyli Agnieszka Rejniak-Majewska i Michał Pabiś-Orzeszyna
Anne Friedberg jest wybitną badaczką audiowizualności, autorką kanonicznej dla filmoznawców i kulturoznawców książki Window Shopping. Cinema and the Postmodern. Jej nowsza praca The Virtual Window. From Alberti to Microsoft zajęła już podobne miejsce...
Dostępność: duża ilość
(ENS) Kino po kinie. Film w kulturze uczestnictwa
Redakcja naukowa Andrzej Gwóźdź
Pomysłodawca tomu, Andrzej Gwoźdź, jest wytrawnym znawcą przedmiotu, znakomicie zorientowanym w dyskursie światowym oraz szerszych kontekstach filozoficznych i socjologicznych problemu. Projekt Gwoździa trafia w samo sedno „gorącej” problematyki bada...
Dostępność: duża ilość
(ENS) Piotr Zawojski, Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów
Wiedza o sposobie istnienia i funkcjonowania obrazów we współczesnej kulturze epoki nowych mediów nie doczekała się jeszcze u nas ujęcia monograficznego. Taką lukę wypełni książką Piotra Zawojskiego. Autor daje nowatorski wgląd w pole twórczych zasto...
Dostępność: na wyczerpaniu
(ENS) Régis Debray, Wprowadzenie do mediologii
Przełożyła Alina Kapciak
Książką Régisa Debraya jest pierwszym systematyzującym opracowaniem wiedzy o mediologii, nowej powstającej na naszych oczach dziedzinie badań nad szeroko pojętymi przekaźnikami. W polu współczesnej humanistyki wyróżnia ją fakt, iż jest ona z gruntu i...
Dostępność: duża ilość
(ENS) Siegfried Zielinski, Archeologia mediów
O głębokim czasie technicznie zapośredniczonego słuchania i widzenia
Przełożyła Krystyna Krzemieniowa
Siegfried Zielinski należy do klasyków współczesnego medioznawstwa. Jego wcześniejsza monografia Audiovisonen. Kino und Fernsehen als Zwischenspiele in der Geschichte (1989), przetłumaczona na wiele języków, należy nieodmiennie do światowego kanonu m...
Dostępność: duża ilość